ترفند

ترفند موبایل و کامپیوتر .....

ترفند

ترفند موبایل و کامپیوتر .....

ارسال بلوتوث بدون اجازه

اول شروع به سرچ میکنید.
بعد از پیدا کردن گوشی مورد نظر روش کلیک میکنید
یه صفحه براتون باز میشه که رمز میخواد . یه رمز بهش بدید مثلا(۱۲۳۴۵)و او کی کنید .این پنجره در گوشی دوستتون هم باز میشه.اون هم باید همین رمزو بده
بعد از این کار گوشی شما به گوشی دوستتون (پیرد) میشه. و اسم گوشیش تو قسمت (پیرد دوایس )گوشی شما (اد) میشه.این عمل در هر دوگوشی اتفاق می افته.

هرکدوم از شما ها که می خواد طرف بدون اجازه بهش فایل بده میتونه در قسمت بلوتوث گوشیش ،در قسمت (پیرد دوایس) گوشی بعد از انتخاب اسم گوشی مورد نظر روی( اوپشنز) کلیک کنه و بعد (ست از اتوریزد)(قرار دادن به عنوان مجاز) رو انتخاب کنه.بعد از این کار یه پیام میده که یس بزنید . حالا دوباره بر میگردید به قسمت (پیرد دوایس) ولی با این تفاوت که روبروی اسم گوشی دوستتون یه عکس قفل مانند اومده که نشونه اینه ، دوستتون میتونه بدون اجازه شما به گوشی شما فایل بفرسته(این کار جون میده برای مسیج بازی تو دانشگاه( البته بدون افتادن پول روی قبض
در قسمت (اوپشنز) امکان این رو هم میده که شما اسم گوشی دوستتون رو تو گوشی خودتون عوض کنید و همیشه با این نام بشناسینش.

توجه : این کار رو  رو فقط با کسانی که بهشون اطمینان دارید انجام بدید .چون اگه گوشی طرف ویروس داشته باشه ، به گوشی شما هم انتقال پیدا میکنه.


اطلاع از آخرین تماسها حتی در صورت حذف Call Log

اطلاع از آخرین تماسها حتی در صورت حذف Call Log در گوشیهای سونی اریکسون 

 

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید .


1- وارد بخش Contact (دفترچه تلفن) شوید .
2- گزینه New contact را انتخاب کنید .
3- سپس گزینه New number را انتخاب کنید.
4- گزینه Look up را انتخاب کنید .
5- سپس گزینه More را بزنید .
6- گزینه Unsaved nos را انتخاب کنید

اگر زبان تلفن همراه شما فارسی است ، گزینه ها به ترتیب از چپ به راست از این قرار خواهند بود:

مخاطبین » افزودن » شماره جدید » افزودن » جستجو » بیشتر » شماره ذخیره نشده خوب چه می بینید ؟

بله آخرین شماره هایی که توسط گوشی شما با آنها ارتباط برقرار شده است ! (تماس گرفته شده و پاسخ داده شده ) را مشاهده خواهید کرد . این لیست قابل حذف نیست و همواره تا 99 شماره آخر را نمایش می دهد .

ارسال SMS بدون افتادن شماره

ابتدا به این نکات دقت کنید: اینت رفند تنها روی گوشی هایی قابل اجراست که قابلیتی به نام Email gateway را دارا باشند. گوشی هایی که این قابلیت رو دارند اکثرأ سونی اریکسون هستند همانند W800 , W810 , W550 ,K750 , K700 , S700 و ... . برای استفاده از این ترفند باید هر دو گوشی فرستنده و دریافت کننده قابلیت Email gateway را دارا باشند. پس پیش از هرکاری این موضوع رو یقین پیدا کنید. اکنون همانند دستور العمل زیر مراحل را طی کنید ، تنها ممکن است بسته به تنوع گوشی شما مقداری تغییرات وجود داشته باشد: ابتدا از منوی اصلی وارد قسمت Messaging شوید. سپس به قسمت Settings رفته و به بخش Text Messaging وارد شوید. در قسمت بعد به Email gateway رفته و شماره فردی که میخواهید SMS را برایش ارسال کنید را وارد کرده و Add کنیم. حالا به عقب بازگردید ، پس از وارد شده مجدد به بخش Messaging ، قسمت Write New راانتخاب کنید.Text Message را انتخاب کنید ، متن مورد نظر را تایپ نمایید و Continue را انتخاب کنید. اکنونگزینه اول یعنی Enter Email Address را انتخاب کرده و ایمیل info@irannaz.com را وارد نمایید. در پایان پیام را ارسالکنید. اکنون فرد مورد نظر به هنگام دریافت پیام به جای شماره شما آدرس ایمیلی که وارد کردید را مشاهده خواهد کرد.

هنگامی که گوشی خیس می شود چه باید کرد؟

ابتدا به این داستان واقعی توجه کنید! :
Ernesto Londoño ، خبرنگار واشنگتن پست ، پس از یک دوچرخه سواری طولانی به خانه برمیگردد و شروع میکند به شستن دست و رویش ، اما از آنجایی که کیف وسایل همراهش را بدجایی قرار بود ، ناگهان در چند لحظه کیف میگردد و گوشی BlachBerry نازنین ۴۵۰ دلاریش در درون توالت می افتد!

 
پس از اینکه از شوک حادثه خارج میشود ، سریع گوشی را از آب خارج میکند ، باتری گوشی را در می آورد و شروع به خشک کردن گوشی با سشوار میکند! اما پس از اندکی هنگامی که میبینید این روش موثر نیست و گوشی نیز وارد حالت کما شده است ، به یکی از دوستانش که در این زمینه تخصص داشته تماس میگیرد و از او کمک میخواهد.
 
دوست عزیز هم در پاسخ او میگوید که گوشی را در یک ظرف پر از برنج نپخته بگذارد! بله! برنج نپخته! همگی ما دیده ایم که برنج خاصیت جذب رطوبت دارد و با اصول خیس کردن برنج هم آشنا هستیم  ولی این نکته دیگر واقعأ ظریف است! سر انجام پس از اینکه گوشی یک روز در داخل ظرف برنج می ماند ، کاملأ سالم و مانند روز اولش میشود و بدون هیچ مشکلی قابل استفاده میگردد.

این جناب خبرنگار هم تجربه گرانقیمتش را در واشنگتن پست برای عموم نوشته است ، البته آن دوستی که این روش را برای او توضیح داده است نامش فاش نشده چرا که ظاهرأ وی برای یکی از شرکتهای گارانتی یا مشابه آن کار میکند و فاش شدن نامش برای او دردسر ساز خواهد بود.

و دیگری

گوشی که یک حمام اجباری کرده است را بهتر است اول خاموش کرده سپس باطری آن را خارج نموده تا جایی که امکانش هست گوشی را با کاغذها و دستمالهایی که آب جمع می کنند خشک کرده و بعد در الکل برای مدت کوتاهی بخیسانیدش و بعد هم بگذارید خشک شود. الکل برای خشک کردن قطعات داخلی گوشی بسیار موثر خواهد بود.

بالا بردن صدای گوشی های سری N نوکیا

گوشی های سری N نوکیا شامل N80,N70,N73 و… از گوشی های پرطرفدار حال حاضر بازار هستند. این گوشی ها نسبت به گوشی های سری ۶۰ کلأ دارای ویژگی های بارزتری هستند ، یکی از این ویژگی قابلیت صدای بالاتر هنگام پخش فایلهای صوتی است.
 
اما در سیستم عامل این گوشی ها ابزار دیگری نیز نهفته است که به شکل پیش فرض فعال نیست ، در این ترفند قصد داریم روشی را معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید با اندکی افت کیفیت صدای گوشی سری N خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

برای این کار ابتدا باید یکی از آهنگ های گوشی (غیر از زنگهای پیش فرض) را به طریق زیر اجرا کنید:

از طریق منوی گوشی به Gallery بروید. سپس All Files را انتخاب کنید. (فارسی موبایل) حالا یکی از آهنگ های موجود را اجرا نمایید. همان طور که آهنگ در حال پخش است ، Options و سپس Equaliser را انتخاب کنید. اکنون از میان گزینه های موجود یکی را به دلخواه (مثلأ Rock یا Bass) را به وسیله دکمه وسط انتخاب نمایید.
 
اکنون دکمه Edit را بزنید. در صفحه جدید که مربوط به تنظیم Equaliser است ، تمامی Level ها را به بالاترین حد ممکن ببرید. اکنون در صورتی که دکمه Back را بزنید خواهید دید که صدای آهنگ بسیار بیشتر از گذشته خواهد شد.

البته مقداری افت کیفیت صدا خواهید داشت ، اما با اندکی ایجاد توازن در Level ها میتوانید کیفیت و صدا را متوازن کنید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر آهنگ ها را از طریق File Manager گوشی اجرا کنید این عمل میسر نمیشود زیرا در این حالت هنگامی که Options در Music player گوشی را انتخاب میکنید گزینهEqualiser وجود ندارد.

مشاهده صورت حساب قبض موبایل از طریق اینترنت

یکی از کاربردی ترین قابلیتهایی که شرکت ارتباطات سیار برای مشترکین خود در نظر گرفته است که بسیاری از مشترکین از آن بی خبر هستند امکان مشاهده صورت حساب آخرین دوره قبض موبایل به شکل آنلاین و از طریق اینترنت میباشد.
 
این ویژگی که بسیار عالی است و شما رو از شوکه شدن در سر برج فارغ میکند (!) ، به سادگی و تنها با وارد نمودن شماره تلفن همراه به همراه کدپستی مربوط به قبض موبایل قابل مشاهده میباشد. یعنی علاوه بر مشاهده صورتحساب تلفن خود میتوانید با دانستن کدپستی دوستان و اطرافیانتان صورتحساب موبایل آنها را نیز مشاهده کنید!

بدین منظور:
کافی است به آدرس http://217.218.110.142/billing بروید.
در این صفحه در قسمت ” تلفن همراه” شماره تلفن همراه خود را بدون ۰ اول یعنی به عنوان مثال به شکل ۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹ وارد نمایید.

در قسمت “کدپستی” ، کد پستی ۱۰ رقمی خود را که بر روی قبض موبایل پیشین خود نیز درج شده است را وارد کنید.

در قسمت آخر هم کاراکترهای تصویری که مشاهده میکنید را وارد کنید و روی دکمه “جستجو … ” کلیک کنید تا صورتحساب آخرین دوره تلفن همراه خود را مشاهده کنید.

بلوتوث خود را خاموش کنید تا هک نشوید

بلوتوث تلفن همراه خود را خاموش کنیدامکانات بی‌شمار نرم‌افزار هک که در بروشورهای تبلیغاتی آن عرضه شده باعث می‌شود که ناخودآگاه از خاموش بودن بلوتوث تلفن همراه خود مطمئن باشید.

این نرم‌افزار دارای امکاناتی نظیر در اختیار گرفتن لیست شماره‌ها، sms ها ، مکالمات و پوشه‌های شخصی گوشی فرد هک شده است و گفته می شود که بر روی اکثر گوشی‌های موبایل قابل اجرا است.

البته نفوذ به تلفن همراه همیشه از راه نصب و بکارگیری نرم‌افزار و استفاده از تکنولوژی بلوتوث خلاصه نمی‌شود. هم اکنون برخی از وبلاگ‌ها به آموزش وارد کردن کدهای مخصوصی در گوشی فرد قربانی می پردازند که با استفاده از این کدها پرداخت وجه مکالمات فرد به حساب قربانی گذاشته می‌شود. حتی در برخی از مواقع نیز مشاهده شده که به وسیله ارسال پیام کوتاه و یا وارد کردن یک کد مخصوص می‌توان گوشی و سیمکارت فرد مقابل را به راحتی سوزاند!

تعمیرکاران تخصصی گوشی تلفن همراه معتقدند که رایج ترین شیوه هک موبایل توسط افراد سودجو بلوتوث است. فرهاد احمدوند در این باره به مهر گفت: هک گوشی های موبایل توسط برخی افراد سودجو باعث بروز مشکلات بسیاری برای کاربران شده است. هکرها به راحتی از طریق هک کردن گوشی های تلفن همراه توسط روشن بودن بلوتوث گوشی بسته به نوع حمله می توانند به تمامی اطلاعات شخصی افراد دسترسی داشته باشند.

وی معتقد است که بیشترین هک موبایل در مکان های عمومی صورت می گیرد چرا که برخی از افراد با روشن کردن گوشی های موبایل اقدام به تبادل اطلاعات از جمله فیلم و موسیقی و غیره می کنند. در این صورت هکرهای با نفوذ به راحتی می توانند گوشی های موبایل را هک کنند.

با این حال اگر کاربران تلفن همراه در زمینه استفاده از فناوری بلوتوث و GPRS از یک سو و نیز در اختیار نگذاشتن گوشی تلفن همراه خود در دسترس افراد سودجو نکات ایمنی را رعایت کنند، خطری متوجه آنها نخواهد شد.

برای حفاظت در مقابل تهدیدات و نفوذ به گوشی های موبایل رعایت برخی موارد توصیه می‌شود:

1- کاربران مطمئن شوند بلوتوث موبایلشان همیشه خاموش است مگر در مواردی که خود به آن نیاز دارند.


2- حتی المقدور از هندزفری‌های مجهز به تکنولوژی بلوتوث استفاده نکنند.

3- گزینه های موجو

چند نکته جالب و خواندنی درباره نوکیا!

یکی از شرکت های بزرگ در زمینه تولید گوشی های همراه، شرکت نوکیا است. مشتریان گوشی های نوکیا در جهان و ایران بسیار زیاد هستند و غالبا تمایل به تهیه این مارک گوشی در ایران بیشتر از سایر گوشی ها بوده است. گوشی های نوکیا تفاوت ها و نکات جالبی را در دل خود دارند که دانستن آن ها علی الخصوص برای دوستداران این نوع از گوشی ها می تواند بسیار جذاب باشد. با هم ده نکته از این نکات جالب را می‌خوانیم: 1.صدای زنگ مخصوص نوکیا به نام " Nokia tune" ، آهنگی است که در حقیقت " گرین والس" نام دارد و توسط آهنگساز معروف اسپانیانی به نام فرانسیسکو تارگ در قرن 19 میلادی نواخته شده است. در ابتدا این آهنگ با همان نام گرین والس بر روی گوشه های نوکیا بود. اما از سال 1998 بعد از آن که این صدا به صدای آهنگ نوکیا معروف شد به نام فعلی تغییر پیدا کرد. 2.اولین ارتباطی که از طریق GSM ، سیستم ارتباطات جهانی برقرار شد، در سال 1991 در هلسینکی با حمایت شبکه نوکیا بود که برای نخست وزیر فینلند، هری هلکری، توسط گوشی نوکیا صورت گرفت. 3.درحال حاضر نوکیا بزرگترین تولید کننده دوربین های دیجیتال به شمار می‌رود، زیرا با توجه به دوربین های ویژه موبایل توانسته است گوی سبقت را از تولید کنندگان قدیمی دوربین ها برباید. 4.صدای مخصوصی که برای صدای پیام های کوتاه در گوشی های نوکیا است عینا صدای دستگاه تلگراف به هنگام زدن کلمه sms است. همچنین صدای تلگراف به هنگام درج عبارت "connecting people"، با روند تصاعدی صدای زنگ ها مشابهت دارد.connecting people، به معنای به هم رساندن انسان ها است و شعار شرکت نوکیا می‌باشد. صدای استاندارد (Standard) نیز در این گوشی ها با صدای M(message) در تلگراف ها یکی است. 5.فونت یا همان نوع حرف که در نوکیا به صورت شرکتی در آمده است و در کلیه بخش های راهنمایی، نوشتاری این گوشی ها کاربرد دارد AgfaMonotype Nokia Sans font نام دارد که توسط اریک اسپیکرمن طراحی شده است. 6. در آسیا، رقم 4 هرگز برای نام هیچ یک از مدل های گوشی نوکیا عنوان نشده است زیرا در بیشتر مناطق جنوبی و شرق آسیا عدد 4 ، عدد بدشانسی است. 7. نوکیا در سال 2006 ، در لیست مجله فورچن به عنوان قابل تحسین ترین شرکت ها در رده بیستم ایستاد. در حالی که مقام اول در زمینه شبکه های ارتباطی را کسب کرده بود و چهارمین رده را در شرکت های غیر آمریکایی. 8.بر خلاف سایر گوشی های مدرن امروز در بازار، گوشی های نوکیا از زمانی که ارتباط برقرار می‌شود ، زمان مکالمه را ثبت نمی کند بلکه از همان زمانی که شروع به تماس گرفتن می کنید ، زمان مکالمه محسوب می‌شود (البته به غیر از گوشی های سری 60 مانند 6600). 9. گاهی نوکیا را با نام آیکون (aikon) صدا می‌ کنند . البته کلمه آیکون برای کسانی که از نوکیا استفاده نمی‌کنند و محققین در زمینه نرم افزارهای کامپیوتری معنی دیگری دارد. 10. نام شهری که نوکیا در آن متولد شده از رودی که از این شهر می گذرد گرفته شده است. این شهر که خود نیز نوکیا نام دارد، نام رودی که از آن عبور می‌کند "نوکیان ویرتا" است. این نام نیز خود از کلمه قدیمی در زبان فنلادی گرفته شده است که به معنای سمور سیاه است که البته در محتوای کلمه بیشتر معنی غم واندوه می‌دهد.

سری کامل کدهای مخفی گوشی های نوکیا

ممکن است بعضی از این کد ها در یک سری از گوشی ها اجرا نشود !!

#06#*
سریال نامبر گوشی را نشان میدهد ( IMEI   )

#92702689#*
نمایش : سریال نامبر گوشی  ، تاریخ ساخت ، تاریخ فروش ، تاریخ آخرین تعمیرات ( 0000 به معنای نداشتن تعمیر قبلی) برای خروج از این صفحه باید گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید.

#3370*
با این کد شما از حالت EFR   استفاده خواهید کرد که باعث میگردد از حداکثر کیفیت صدای گوشی برخوردار شوید اما در عوض مصرف باطری شما کمی بالاتر خواهد رفت

#3370#
حالت EFR   را غیر فعال میسازد.

#4720#*
گوشی را در حالت کیفیت صدای پائین قرار میدهد و در عوض مصرف باطری شما درحدود 30 درصد کاهش میابد.

#4720#*
حالت قبل را غیر فعال میسازد.

#0000#* و یا #9999#*
ورژن سیستم عامل گوشی ، تاریخ ساخت نرم افزار ، و نوع فشرده سازی را نشان میدهد.

#30#*
شماره های محرمانه گوشی را نمایش میدهد.

#67705646#*
در گوشی های مدل 3310 و 3330 لوگوی شبکه را حذف میکند ( IR-TCI )

#73#*
تایمر گوشی و همچنین تمام امتیازات بدست آمده در بازی ها را Reset میکند.

#746025625#*
نمایش وضعیت سرعت clock سیمکارت گوشی. اگر گوشی شما دارای حالت SIM Clock Stop Allowed باشد به این معنا خواهد بود که گوشی شما میتواند درحالت کمترین میزان مصرف باطری درحالت Standby قرار بگیرد.

#2640#*
کد رمز فعلی گوشی را نشان میدهد. کد رمز گوشی در حالت عادی 12345 می باشد.

#7780#*
RESET گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه ای است. مناسب برای زمانیکه گوشی هنگ کرده است . درواقع درایو C گوشی را ریست میکند ( ریست گوشی بدون حذف برنامه ها و دفترچه تلفن و اس ام اس ) بعد از وارد کردن این کد ، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت

روش غیر فعال کردن اس ام اس های تبلیغاتی (sms)

ایرانسل: برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در ایرانسل می توانید عدد ۲ را به شماره ۵۰۰۵ ارسال نمایید (هزینه ارسال پیامک به این شماره رایگان است)

و یا می توانید از طریق خط ایرانسل خود با شماره ۷۰۰ تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور درخواست خود را مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ابراز نمایید.

همراه اول: همچنین برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول می‌بایست با شماره تلفن ۰۹۹۹۰ تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور درخواست خود را مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ابراز نمایید.