ترفند

ترفند موبایل و کامپیوتر .....

ترفند

ترفند موبایل و کامپیوتر .....

بلوتوث خود را خاموش کنید تا هک نشوید

بلوتوث تلفن همراه خود را خاموش کنیدامکانات بی‌شمار نرم‌افزار هک که در بروشورهای تبلیغاتی آن عرضه شده باعث می‌شود که ناخودآگاه از خاموش بودن بلوتوث تلفن همراه خود مطمئن باشید.

این نرم‌افزار دارای امکاناتی نظیر در اختیار گرفتن لیست شماره‌ها، sms ها ، مکالمات و پوشه‌های شخصی گوشی فرد هک شده است و گفته می شود که بر روی اکثر گوشی‌های موبایل قابل اجرا است.

البته نفوذ به تلفن همراه همیشه از راه نصب و بکارگیری نرم‌افزار و استفاده از تکنولوژی بلوتوث خلاصه نمی‌شود. هم اکنون برخی از وبلاگ‌ها به آموزش وارد کردن کدهای مخصوصی در گوشی فرد قربانی می پردازند که با استفاده از این کدها پرداخت وجه مکالمات فرد به حساب قربانی گذاشته می‌شود. حتی در برخی از مواقع نیز مشاهده شده که به وسیله ارسال پیام کوتاه و یا وارد کردن یک کد مخصوص می‌توان گوشی و سیمکارت فرد مقابل را به راحتی سوزاند!

تعمیرکاران تخصصی گوشی تلفن همراه معتقدند که رایج ترین شیوه هک موبایل توسط افراد سودجو بلوتوث است. فرهاد احمدوند در این باره به مهر گفت: هک گوشی های موبایل توسط برخی افراد سودجو باعث بروز مشکلات بسیاری برای کاربران شده است. هکرها به راحتی از طریق هک کردن گوشی های تلفن همراه توسط روشن بودن بلوتوث گوشی بسته به نوع حمله می توانند به تمامی اطلاعات شخصی افراد دسترسی داشته باشند.

وی معتقد است که بیشترین هک موبایل در مکان های عمومی صورت می گیرد چرا که برخی از افراد با روشن کردن گوشی های موبایل اقدام به تبادل اطلاعات از جمله فیلم و موسیقی و غیره می کنند. در این صورت هکرهای با نفوذ به راحتی می توانند گوشی های موبایل را هک کنند.

با این حال اگر کاربران تلفن همراه در زمینه استفاده از فناوری بلوتوث و GPRS از یک سو و نیز در اختیار نگذاشتن گوشی تلفن همراه خود در دسترس افراد سودجو نکات ایمنی را رعایت کنند، خطری متوجه آنها نخواهد شد.

برای حفاظت در مقابل تهدیدات و نفوذ به گوشی های موبایل رعایت برخی موارد توصیه می‌شود:

1- کاربران مطمئن شوند بلوتوث موبایلشان همیشه خاموش است مگر در مواردی که خود به آن نیاز دارند.


2- حتی المقدور از هندزفری‌های مجهز به تکنولوژی بلوتوث استفاده نکنند.

3- گزینه های موجو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد